Erdinç YUMRUKAYA
Köşe Yazarı

GURUR VE BAŞARIYLA GEÇEN 47 YIL

2 Haziran 1975 yılında yani tam 47 yıl önce Havuzlu Çarşı’da sadece “Erdinç” olarak başladığım ticaret hayatıma; tam 47 yıl sonra “Erdinç Şirketler Grubu” olarak devam ediyoruz. 2 Haziran 2022 tarihinde personelimin sürprizleri ile bugünü geleneksel olarak kutladık. Şöyle bir geriye baktığımda hangi markaları Manisalılara sunduk, Manisalılar bize nasıl güvendi; neler yaşadık sizlerle de paylaşmak için bu yazımı kaleme aldım. * Herkes için ilk kazandığı para çok değerlidir, benim de öyle oldu. Havuzlu Çarşı’da ilk kazandığım paramı duvara asıp çerçevelettim. Tabii yaşanan zorluklar ile gün geldi duvardan indirip kullanmak zorunda kaldım. Ortağım İsmail Çalışkan ile birlikte köylere televizyon kurmaya gittiğimiz günleri unutmam mümkün değil, antenleri ile birlikte kurulum yapıyorduk. Kurulum bittikten sonra anten bir cm dahi kaysa yayın gidiyor, biz daha yoldayken geri döndürüyorlardı. Televizyonlar ile böyle mücadele ederken 27 yıldır bir gün bile kesinti yaşamadan yayın yapan bir televizyon kanalı sahibi olmanın yanında Manisa'nın en büyük tirajlı Denge Gazetesi'nin de sahibi olacağı aklıma gelmezdi… * Yıllar ilerledikçe markalaşma sürecimiz başladı. Aygaz tüp bayiliği aldık, ardından Taç-Linens, Kiğılı, Fenerium, Siemens, Erikli, Bosch, Beko, Adokapı gibi birçok markayı Manisa’ya kazandırmaya başladık. Uzun bir süre Türkiye’de hem Bosch hem de Beko’nun mallarını satan tek firma bizdik. Erdinç Şirketler Grubu içerisinde kendi markalarımızı da oluşturmaya başladık; 22 Sultanlar Türbesi’nin yanında Erdinç Center’ı açtık, Ofishome markamızı kurduk, yine ulusal markaları da topluluğumuza katmaya devam ettik Kelebek Mutfak, Milangaz gibi… Erdinç Şirketler Grubu’nun adı dalga dalga yayılmaya devam etti diyebilirim. Bu büyümelerin tek bir sebebi vardır ki o da Manisalıların bize olan güveni. Onlar bizi tercih ettikçe biz daha fazla ne yapabilirizi düşündük… * 2 Haziran 2022’ye gelirsem; Ofishome, Ofis Mutfak, Cafe 236 Lounge, 236 Park, Milangaz, ETV & Denge Gazetesi ekibime tek tek teşekkür ediyorum. Çok keyifli organizasyonlar ile beni geçmişe götürdüler. Dediğim gibi, ben ve ortaklarım ile birlikte çocuklarımızı büyütür gibi bir şirket büyüttük. Hiç pes etmedik, zorluklara birlikte göğüs gerdik. Uzun yıllar boyunca Manisa halkına; güven, sevgi ve saygıyla hizmet ettik. Manisalılar bu hizmetimizi karşılıksız bırakmadı. Bugün ise bunun haklı gururunu yaşıyorum. ALTIN YILA YAKLAŞIYORUZ Altın yıl diye bir tabir varmış, evlilikte 50. yılını kutlayanların bildiği. Biz de işimiz ile evliyiz, biz de altın yıla yaklaşıyoruz. Her geçen yıl ailemize yeni personellerimiz ekleniyor. Onların projeleri, fikirleri ile yeni heyecanlara adım atıyoruz. Çalışma arkadaşlarımla birlikte Manisa halkına hizmet etmeye devam edeceğiz. PROJE İÇİN BULGARİSTAN’DAYDIK Obasya Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Pala tarafından hazırlanan; Kültür ve Turizm Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi (CFCU), Manisa Büyükşehir Belediyesi, Bulgaristan-Kırcaali Belediyesi, Ömer Lütfi Kültür Derneği-Kırcaali’nin ortaklaşa yürüttüğü; bizim de tanıtım ve medya konusunda paydaşı olduğumuz “Kültür Sınır Tanımaz Projesi” kapsamında geçtiğimiz hafta Bulgaristan’a bir ziyaret düzenledik. Ziyaretlerimiz kapsamında Türkiye’den bizimle Bulgaristan’a gelen folklor ekibimiz ile “Anadolu Kadın Kıyafetleri”nin tanıtıldığı özel bir geceye imza atıldı. Emeği geçenleri kutluyorum. * Bulgaristan’a Yola Çıkarken Kırcaali Belediyesi Ziyaretimiz Ekibimiz ile Bulgaristan Gezimiz Folklor Ekibimizin Özel Gösterisi Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis’ten Pala’ya teşekkür plaketi Kültür Sınır Tanımaz projesinin kapanış programı 22-23 ve 24 Haziran tarihlerinde Manisa’da yapılacak. Bulgaristan heyeti bu tarihlerde Manisa’da olacak. 22 Haziran tarihinde Obasya’da proje için kurulan etkinlik çadırında harika gösterilere ev sahipliği yapacağız. Bu gösterileri ETV ekranlarından canlı olarak izleyebileceksiniz. Son sözüm: Bu gezimizin daha detaylı bilgilerini ETV'de yapacağım programda Obasya Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Pala, Büyükşehir Sosyal İşler Daire Başkanı Ergün Aksoy ve Bal-Göç Başkanı Altan Hafızismailoğlu ile birlikte anlatacağız. MANİSA HUZUREVİ VAKFI’NI TEBRİK EDİYORUM Geçtiğimiz aylarda Manisa Huzurevi Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Azmi Açıkdil ile bir araya geldik. Huzurevindeki mobilyaların eskidiğini ve yenilemek için 10’a yakın bağışçılarının olduğunu söyleyince açıkçası bir katkım olur mu diye bir düşünmeye başladım. Bu konu beni çok heyecanlandırdı. Sayın Açıkdil’e “yakın çevrem ile birlikte biz de bu bağış kampanyasına dahil olacağız.” dedim. Kısa sürede “tabii ki seve seve destek oluruz” diyen birçok dostumuz ile bu kampanyanın bir ferdi olduk. * Manisa Huzurevi Vakfı Müdiresi Gül Defne Duymuş’tan aldığım bilgilere göre 97 kişilik bir kapasitesi var vakfın. 45’i özel bakım, 52’si huzurevi sakini. Kesintisiz sağlık hizmetlerinin olduğunu belirtti yani büyüklerimizin ihtiyaç duyduğu her an güler yüzlü ve hoşgörülü ekip ellerinden tutuyor. Bu merhamet ve hoşgörü içeren çok özel bir meslek. * Cuma günü bağış yapan hayırseverlerin bir araya geldiği organizasyonda gördüm ki Manisa Huzurevi Vakfı, büyüklerimizin sağlıklı ve konforlu yaşamlarını sürdürmeleri için ellerinden geleni yapıyorlar. Huzurevi sakinlerinin yüzlerindeki gülümseme bütün emekleri özetliyor. Bugün bu konuyu yazıma taşımamın sebebi hem vakıf yönetimini özverileri için tebrik etmek hem de bağış yapmayı düşünen kişilere yol göstermesi açısından önemli olacağını düşünüyorum. Böyle önemli bir sosyal etkinlikle rol oynayan gönüllü hanımlara ve Manisa Huzurevi Vakfı Başkanı Azmi Açıkdil başta olmak üzere idari yönetime teşekkür ederim. BAĞIŞÇILARIMIZA TEŞEKKÜRLERİMİZLE SALİM-NÜKHET YAVAŞ MEHMET ERCOŞ GÜLŞAH-HÜSEYİN İLYASOĞLU MÜNİRE EVRAN MEHMET CEMAL EVRAN FEHMİYE-MUSTAFA MUTAF FETHİYE-SAİT DİNÇ ŞENER GİRİTLİGİL Y.SEDAT ALTINTAŞ YAHYA USLU NESRİN KAHRAMAN HACI MAKBULE-MEHMET ERSAYGI ERSAN ATILGAN URAN-NEJAT NÜFUSÇU AYRANCI HİKMET ÖZGÜRLER İKBAL-HALİT GİRAY HÜSNİYE-HALİM GENÇTÜRK KADRİYE-MUZAFFER TATLICIOĞLU NURAN-HASAN SAYRACI NECLA ÇÖLLÜ PERİHAN YILDIRIM EGELİ FETHİYE KUMBARACI-SAADET KOŞMAZ HALİSE-ERDİNÇ YUMRUKAYA GÜLSÜM-AZİZ DİLŞEN FATMA-YAŞAR COŞKUN RABİA-MUSTAFA AKATA EMİNE-HAYRULLAH SOLMAZ FATMA-NECMETTİN UÇAK MERAL-OĞUZ SÜMER KAMİL YÜZGENKAYA FATMA-HALİM KARATAŞ BESİM BAŞKANI, BEN VE AKHİSARLILAR AYAKTA ALKIŞLADI Pandemi sebebiyle festivallerimizi yaklaşık 2 yıldır yapamazken, ilçelerimizdeki festivaller kısıtlamaların kaldırıldığı tarihlere denk geldi ve coşkuyla kutlandı. Bu da şehrimizde keyifli bir atmosfer yarattı. Bunlardan bir tanesi de 563. kutlanan Akhisar Çağlak Festivali oldu.  Akhisar’a birçok ilçemizden eğlenmek, kültürel etkinlikleri takip etmek ve açılan stantları ziyaret etmek için gidenler olduğunu da biliyorum.  Konserlere gelen sanatçılar da festivale çok yakıştı, tabire caizse performansları Manisa’dan duyuldu. 563. Çağlak Festivali’nde emeği geçen başta Akhisar Belediye Başkanı Besim Dutlulu’ya, Başkan Yardımcıları Ahmet Tınazlı ve Ekrem Kayserili’ye, festivalde görev alan herkese teşekkür ediyorum. Bu programın ardından 564. festivali merakla bekliyoruz… Besim Başkanın katılacağı ETV canlı yayınında, Akhisarlıların çok eğlendiği  Çağlak Festivali'ni bir kez daha sayın başkanın ağzından dinleyeceğimi umuyorum. ERGÜN VE TAYLAN BULUŞMASI Geçtiğimiz hafta Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün ile makamında bir araya geldik. Bu buluşmamızda Taylan Restoran sahibi Ali Taylan da bizimleydi. Ergün ile Taylan’ın uzun zamandır bir araya gelemediğini biliyorum, bu buluşma hepimizi mutlu etti. Eski günleri yad ettik ve bu buluşmaları daha sık yapmak için sözleştik. Son sözüm: Manisa'da yaşayan herkes birbirleriyle konuşabilmeliler ve bir arada olmayı başarmalılar. ERGÜN VE ANKARA TEMASLARI Bu hafta Sayın Ergün ve ekibinin Ankara’daki yoğun programını Manisalılar olarak takip ettik. Kendisine AK Parti Manisa İl Başkanı Salih Hızlı ile birlikte MHP ve AK Partili milletvekillerinin de eşlik etmesi önemli gelişmelerin olacağının habercisiydi. Bakanlara yapılan ziyaretten sonra Sayın Ergün, şampiyon basketbol takımımızın formasını özel olarak MHP Lideri Devlet Bahçeli için hazırlattı ve kendisini ziyaret etti. Ergün, Bahçeli’yi 2 milyar 425 milyon TL’lik yatırımların toplu açılışı için de Manisa’ya davet etti. Ankara’daki bu önemli ziyaretlerin Manisamız için yapıldığı aşikar, emeği geçenlere teşekkür ediyorum. OBJEKTİFİME TAKILANLAR 47.yılımızda düzenlediğimiz kahvaltı organizasyonumuzda bizi yalnız bırakmayan Salihli Divan Lokantası’nın Çorbacısı Necati Usta’ya teşekkür ederim HAFTANIN SÖZÜ “Bir şeyleri değiştirmek isteyen insan, önce kendinden başlamalıdır.”
Ekleme Tarihi: 08 Haziran 2022 - Çarşamba

ERGÜN VE ANKARA TEMASLARI

OBJEKTİFİME TAKILANLAR

HAFTANIN SÖZÜ

“Bir şeyleri değiştirmek isteyen insan, önce kendinden başlamalıdır.”

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve manisadenge.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.