Mehmet ÇELİKEL
Köşe Yazarı

YENİ TATİL ANLAYIŞI NEDİR?

Bugünün turizmi şekil değiştirmeye başladı bence. Artık bazı kişiler herşey dahil yerine kiralama sistemine doğru yönelmeye başladı. Kısacası kişilerin kafasındaki turizm şekil değiştiriyor. Çünkü tatil tıkıştırmadan ve yatmadan öteye gidemiyor. Günde altı kere yemek ye ve servis ayağında, sen ha bire yat. Sonra tatil bitince kilo al. Aslına bakarsanız tatil dinlenme kadar buna bağlı olarak beraberlik ve faaliyet olmalı. Yani bir grup arkadaşlarla beraber ama çalışıp dinlenmek te denilebilir. Çünkü insanlar yatarark değil eğlenerek dah çok dinlenirler. İki ay evvel 4 ailelik ve sık görüştüğümüz grup olarak tatile gitmeğe karar verdik. Aslında grup 6 aile ama diğerlerinin işi vardı. Biz ağustosun ortası gibi bir yerlere 3-5 gün gidelim diye karar verdik ve bir arkadaşımız internetten 3 günlük bir villa kiraldı. Tamam mı tamam. Bir villar grubundan kiraladık. Ağustosun 16-19 u arası. Gittik. Villa 4 katlı ve dört odası var. salon dahil her odada klima var. villaya ait müstakil bir havuzu var ve her sabah bakımı yapılıyor. Efendim mangalından tutunda mikrodalga fırına kadar herşey var. aile başı 3 gün için 560 TL para ödedik. Bir okadar da aile başı malzeme gıda aldık ki arttı. Fazla kaçırmışız. Migrosta kasalardaki görevliler tekneye mi alıyorsunuz dedi. İşin ilginç yanı orada bu tip alışveriş adrese teslim. Kısacası 3 gün boyunca yemek yaptık, mangal yaktık, kahvaltı hazırladık, ortalığı süpürdük, havuza girdik,çöpleri attık. Çalıştık yani. Bir evde 4 aile. Hep gırgır yaptık. İşte tatilde yeni sistem. Önemli olan sizin kafalarınız uyduğu kadar çocuklarında kafalarının uyması. Biraz okuldan da kaynaklanıyor. Arkadaşlıkları dostluğa dönüştü. Kısacası bizlerde uyumluyuz. İşte yeni tatil sistemi bu. Ama anlaşacak kişiler olmalı. Ha biz çıktık ve dedik ki tekrar geleceğiz ağustos sonrası yer var mı? Full dedi sahibi. Yer olsaydı bayram sonuna doğru gidebilirdik. Çünkü tatil bize aksiyon haline geldi ve bir evde 4 aile anlaşıp iş birliği yaptık. Artık insanlar bir otele gidip 4-5 gün kalıp, ha bire hazır yiyip, kendini yayıp yatmaktan hoşlanmıyor. Bir otelde bir arada olmak bu tip evde olmaktan çok daha farklı. Çünkü kim odasında kim havuzda belli değil. Burada bir aradasınız. Amaç birlikte eğlenceli bir vakit geçirmekse villa sistemi ideal. Üstelik yediğin yemeği kendin pişirdiğin gibi herkesde kendi maharetini ortaya koyuyor. İçtiğin içkinin bile demini kendin ayarlıyorsun. Garsonda sensin tatilci de. Bu tip sistemler oldukça yayılmaya başladı. Adam deden kalan arsayı bir mütehait firmaya vermiş. Ona 5 tane villa kalmış. Mayıstan başlıyor, eylül sonuna kadar kiralıyor. Fiyatlar dönemsel oynasa bile iyi gelir elde ediyor. Bir turizm firması ile anlaşıyor. Her gün temizlik yok. El birliği ile siz yapacaksınız. Siz çıkınca yeni gelen için genel temizlik yapılıyor. Biz birdiğimizde pırıl pırıldı. Zaten temizlik konusunda hata şansınız bu zamanda olamaz. Havuz her sabah temizlenip ilaçlanıyor. Çamların arasında tepe üstünde harika manzaralar içinde villalar grubunda tatil. Fethiye 30 km, dalyan kaunos 30 km. Kısacası interlandı da yakın. Aynı buraları gibi. Kısacası gerek yerli gerek yabancı turist için tercih sebebi olmuş. Bu turizm tipi her geçen gün artacak gibi görünüyor. Ancak bu sene beni Bir şey çok üzdü ki turist yok. Yanlızca yerli turist göze çarpıyor ve esnaf çok şikayetçi. Göcekte gece gündüz sokaklar boş. Dalyan da öyle. Genel olarak belki bu depremlerden dolayı, belkide ekonomik şartlardan dolayı yabancı turist olması gereken zamanda yok. Bayram 10 gün oldu yerli turist gelsin diye ama bence yine dolu olmasını ummuyorum. Antalya dolu olabilir ama bu dediğim yerlerde eskilerde hele ağustosda dolu oluyordu. Şimdi kış gibi insan yok. Umarım seneye çok daha iyi olur. Saygılarımla...
Ekleme Tarihi: 21 Ağustos 2017 - Pazartesi
Mehmet ÇELİKEL

YENİ TATİL ANLAYIŞI NEDİR?

değil eğlenerek dah çok dinlenirler.

yeni sistem.

evde 4 aile anlaşıp iş birliği yaptık.

demini kendin ayarlıyorsun. Garsonda sensin tatilci de.

olmuş. Bu turizm tipi her geçen gün artacak gibi görünüyor.

olur.
Saygılarımla...

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve manisadenge.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.