İLKSEN ÖZALPER'DEN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NA SERT ELEŞTİRİ
SİYASET
27.06.2026 - 09:46, Güncelleme:
27.06.2026 - 09:49
İLKSEN ÖZALPER'DEN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NA SERT ELEŞTİRİ
CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesinin ardından yaptığı açıklamada Milli Eğitim Bakanlığı'nı sert sözlerle eleştirdi. Özalper, çocukların güvenli, eşit ve nitelikli eğitim alması gerektiğini belirterek, "Biz; çocuklarımızın korkuyla değil umutla okula gittiği, öğretmenlerin hak ettiği değeri gördüğü, okulların temiz ve güvenli olduğu, hiçbir çocuğun okulunda ya da staj yaptığı iş yerinde ihmalin kurbanı olmadığı bir Türkiye'yi kurmak için mücadele etmeye devam edeceğiz." dedi.
2025-2026 eğitim öğretim yılını değerlendiren Özalper, eğitim sisteminde yaşanan sorunlara dikkat çekti. Öğrencilerin başarılarının yanında Milli Eğitim Bakanlığı'nın performansının da değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Özalper, eğitim yılının başarılarla değil, ihmaller ve eşitsizliklerle hatırlandığını savundu.
Okullarda yaşanan güvenlik sorunlarına değinen Özalper, "Çocuklarımız derslerinden çok güvenliği konuştu. Bilimi, sanatı ve sporu konuşmaları gerekirken okul baskınlarını, şiddeti ve hayatını kaybeden çocuklarımızı konuştuk. Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'ta yaşanan olaylar hepimizi derinden üzdü." ifadelerini kullandı.
"MESEM'DE YAŞANANLAR KABUL EDİLEMEZ"
Mesleki Eğitim Merkezleri'nde (MESEM) yaşanan iş kazaları ve istismar iddialarına da değinen Özalper, eğitim çağındaki çocukların çalışma hayatında hayatını kaybettiğini ve çeşitli mağduriyetler yaşadığını öne sürdü.
Okullardaki temizlik ve fiziki koşulların da yetersiz olduğunu savunan Özalper, birçok okulda temizlik personeli eksikliği, hijyen sorunları ve altyapı yetersizliklerinin devam ettiğini söyledi.
"ÖĞRETMENLER DE ÖĞRENCİLER DE MAĞDUR"
Öğretmen atamalarındaki yetersizliğe de dikkat çeken Özalper, bir yanda öğretmen açığı nedeniyle derslerin boş geçtiğini, diğer yanda ise atama bekleyen çok sayıda öğretmenin bulunduğunu belirtti.
Bu plansızlığın hem öğretmenleri hem de öğrencileri olumsuz etkilediğini ifade eden Özalper, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması gerektiğini vurguladı.
"BU ÜLKENİN ÇOCUKLARI NİTELİKLİ EĞİTİMİ HAK EDİYOR"
Açıklamasının sonunda Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim yılı performansını eleştiren Özalper, çocukların can güvenliği, hijyen, öğretmen atamaları, MESEM uygulamaları ve fırsat eşitliği konularında bakanlığın başarısız olduğunu savundu.
Özalper, "Bu eğitim öğretim yılının sonunda sınıfta kalan ne yazık ki Milli Eğitim Bakanlığı olmuştur. Bu ülkenin çocukları eksik bırakılmış bir eğitim sistemini değil; güvenli okulları, nitelikli eğitimi ve umut dolu bir geleceği hak ediyor." ifadelerini kullandı.
Editör: PINAR ÖZEL
CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesinin ardından yaptığı açıklamada Milli Eğitim Bakanlığı'nı sert sözlerle eleştirdi. Özalper, çocukların güvenli, eşit ve nitelikli eğitim alması gerektiğini belirterek, "Biz; çocuklarımızın korkuyla değil umutla okula gittiği, öğretmenlerin hak ettiği değeri gördüğü, okulların temiz ve güvenli olduğu, hiçbir çocuğun okulunda ya da staj yaptığı iş yerinde ihmalin kurbanı olmadığı bir Türkiye'yi kurmak için mücadele etmeye devam edeceğiz." dedi.
2025-2026 eğitim öğretim yılını değerlendiren Özalper, eğitim sisteminde yaşanan sorunlara dikkat çekti. Öğrencilerin başarılarının yanında Milli Eğitim Bakanlığı'nın performansının da değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Özalper, eğitim yılının başarılarla değil, ihmaller ve eşitsizliklerle hatırlandığını savundu.
Okullarda yaşanan güvenlik sorunlarına değinen Özalper, "Çocuklarımız derslerinden çok güvenliği konuştu. Bilimi, sanatı ve sporu konuşmaları gerekirken okul baskınlarını, şiddeti ve hayatını kaybeden çocuklarımızı konuştuk. Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'ta yaşanan olaylar hepimizi derinden üzdü." ifadelerini kullandı.
"MESEM'DE YAŞANANLAR KABUL EDİLEMEZ"
Mesleki Eğitim Merkezleri'nde (MESEM) yaşanan iş kazaları ve istismar iddialarına da değinen Özalper, eğitim çağındaki çocukların çalışma hayatında hayatını kaybettiğini ve çeşitli mağduriyetler yaşadığını öne sürdü.
Okullardaki temizlik ve fiziki koşulların da yetersiz olduğunu savunan Özalper, birçok okulda temizlik personeli eksikliği, hijyen sorunları ve altyapı yetersizliklerinin devam ettiğini söyledi.
"ÖĞRETMENLER DE ÖĞRENCİLER DE MAĞDUR"
Öğretmen atamalarındaki yetersizliğe de dikkat çeken Özalper, bir yanda öğretmen açığı nedeniyle derslerin boş geçtiğini, diğer yanda ise atama bekleyen çok sayıda öğretmenin bulunduğunu belirtti.
Bu plansızlığın hem öğretmenleri hem de öğrencileri olumsuz etkilediğini ifade eden Özalper, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması gerektiğini vurguladı.
"BU ÜLKENİN ÇOCUKLARI NİTELİKLİ EĞİTİMİ HAK EDİYOR"
Açıklamasının sonunda Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim yılı performansını eleştiren Özalper, çocukların can güvenliği, hijyen, öğretmen atamaları, MESEM uygulamaları ve fırsat eşitliği konularında bakanlığın başarısız olduğunu savundu.
Özalper, "Bu eğitim öğretim yılının sonunda sınıfta kalan ne yazık ki Milli Eğitim Bakanlığı olmuştur. Bu ülkenin çocukları eksik bırakılmış bir eğitim sistemini değil; güvenli okulları, nitelikli eğitimi ve umut dolu bir geleceği hak ediyor." ifadelerini kullandı.
Editör: PINAR ÖZEL
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
