SERTİFİKALI ORGANİK ÇİLEK HASADI BAŞLADI

SALİHLİ (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 25.06.2026 - 14:17, Güncelleme: 25.06.2026 - 14:17
 

SERTİFİKALI ORGANİK ÇİLEK HASADI BAŞLADI

Manisa'nın Salihli ilçesine bağlı Gökeyüp Mahallesi'nde, organik tarım standartlarına uygun olarak yetiştirilen çileklerin günlük hasat süreci devam ediyor. Kimyasal gübre ve tarım ilacı (pestisit) kullanılmadan, resmi sertifika kapsamında üretilen doğal aromalı çilekler, güvenilir gıda arayan tüketicilerden yoğun talep görüyor. Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, üretim sürecinin her aşamasının titizlikle denetlendiğini ve ürünlerin doğrudan organik pazarlara ulaştırıldığını bildirdi.
Salihli'de tarımsal kalkınmayı desteklemek ve tüketicilere sağlıklı gıda arzı sunmak amacıyla Gökeyüp Mahallesi'nde başlatılan sertifikalı organik çilek üretimi, yüksek ürün kalitesiyle pazardaki yerini güçlendiriyor. Salihli'ye bağlı Gökeyüp Mahallesi'nde organik tarım metodolojisiyle yetiştirilen çilekler; doğal tat profili, kendine has yoğun aroması ve pestisitsiz yapısıyla pazarda ayrışıyor. Tarım ve Orman Bakanlığının resmi Organik Tarım Sertifikası kriterlerine tam uyumlu şekilde üretilen meyveler, katkısız ve temiz gıda tüketmek isteyen alıcıların öncelikli tercihleri arasında yer alıyor. KİMYASAL VE PESTİSİTE GEÇİT YOK Gökeyüp topraklarında yürütülen tarımsal faaliyetlerde hiçbir aşamada kimyasal gübre ya da sentetik tarım ilacı kullanılmıyor. Tamamen organik üretim standartları gözetilerek olgunlaştırılan çileklerin ekiminden büyümesine kadar olan tüm süreç profesyonel ekiplerce takip ediliyor. Denetim mekanizmalarının sürekli aktif tutulduğu mahallede, bitkilerin ve toprak yapısının doğal dengesinin korunmasına azami ölçüde hassasiyet gösteriliyor. TARIM MÜDÜRLÜĞÜNDEN HASAT AÇIKLAMASI Sürece dair teknik bilgileri paylaşan Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, Gökeyüp Mahallesi'ndeki tarlalarda olgunlaşan çileklerin kalitesini kaybetmemesi adına günlük olarak toplandığını açıkladı. Açıklamada, sabahın erken saatlerinde hasat edilen taze ürünlerin aracı olmadan doğrudan üreticiler eliyle ya da denetimli organik semt pazarları vasıtasıyla hızlı bir şekilde tüketici grubuna ulaştırıldığı ifade edildi. ÜRETİCİYE VE EKONOMİYE YÜKSEK KATKI İçeriğinde hiçbir kimyasal ilaç kalıntısı barındırmayan ve geleneksel lezzetini koruyan Gökeyüp çileği, sofralara besin değerini kaybetmeden ulaşıyor. Doğal üretim ekosistemine sadık kalınarak yetiştirilen bu özel meyveler, yüksek katma değeri sayesinde yerel tarım işçisine ve çiftçiye ciddi bir ekonomik kazanç sağlıyor. Sağlıklı beslenmeye katkı sunan bu model, bölgedeki sürdürülebilir tarım yatırımlarına da örnek teşkil ediyor. İHA
Manisa'nın Salihli ilçesine bağlı Gökeyüp Mahallesi'nde, organik tarım standartlarına uygun olarak yetiştirilen çileklerin günlük hasat süreci devam ediyor. Kimyasal gübre ve tarım ilacı (pestisit) kullanılmadan, resmi sertifika kapsamında üretilen doğal aromalı çilekler, güvenilir gıda arayan tüketicilerden yoğun talep görüyor. Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, üretim sürecinin her aşamasının titizlikle denetlendiğini ve ürünlerin doğrudan organik pazarlara ulaştırıldığını bildirdi.

Salihli'de tarımsal kalkınmayı desteklemek ve tüketicilere sağlıklı gıda arzı sunmak amacıyla Gökeyüp Mahallesi'nde başlatılan sertifikalı organik çilek üretimi, yüksek ürün kalitesiyle pazardaki yerini güçlendiriyor. Salihli'ye bağlı Gökeyüp Mahallesi'nde organik tarım metodolojisiyle yetiştirilen çilekler; doğal tat profili, kendine has yoğun aroması ve pestisitsiz yapısıyla pazarda ayrışıyor. Tarım ve Orman Bakanlığının resmi Organik Tarım Sertifikası kriterlerine tam uyumlu şekilde üretilen meyveler, katkısız ve temiz gıda tüketmek isteyen alıcıların öncelikli tercihleri arasında yer alıyor.

KİMYASAL VE PESTİSİTE GEÇİT YOK

Gökeyüp topraklarında yürütülen tarımsal faaliyetlerde hiçbir aşamada kimyasal gübre ya da sentetik tarım ilacı kullanılmıyor. Tamamen organik üretim standartları gözetilerek olgunlaştırılan çileklerin ekiminden büyümesine kadar olan tüm süreç profesyonel ekiplerce takip ediliyor. Denetim mekanizmalarının sürekli aktif tutulduğu mahallede, bitkilerin ve toprak yapısının doğal dengesinin korunmasına azami ölçüde hassasiyet gösteriliyor.

TARIM MÜDÜRLÜĞÜNDEN HASAT AÇIKLAMASI

Sürece dair teknik bilgileri paylaşan Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, Gökeyüp Mahallesi'ndeki tarlalarda olgunlaşan çileklerin kalitesini kaybetmemesi adına günlük olarak toplandığını açıkladı. Açıklamada, sabahın erken saatlerinde hasat edilen taze ürünlerin aracı olmadan doğrudan üreticiler eliyle ya da denetimli organik semt pazarları vasıtasıyla hızlı bir şekilde tüketici grubuna ulaştırıldığı ifade edildi.

ÜRETİCİYE VE EKONOMİYE YÜKSEK KATKI

İçeriğinde hiçbir kimyasal ilaç kalıntısı barındırmayan ve geleneksel lezzetini koruyan Gökeyüp çileği, sofralara besin değerini kaybetmeden ulaşıyor. Doğal üretim ekosistemine sadık kalınarak yetiştirilen bu özel meyveler, yüksek katma değeri sayesinde yerel tarım işçisine ve çiftçiye ciddi bir ekonomik kazanç sağlıyor. Sağlıklı beslenmeye katkı sunan bu model, bölgedeki sürdürülebilir tarım yatırımlarına da örnek teşkil ediyor.

İHA

Manisa HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.