ÜÇ ÜNİVERSİTEDEN YEŞİL KAMPÜS İÇİN ORTAK ADIM

EĞİTİM (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 23.06.2026 - 15:12, Güncelleme: 23.06.2026 - 15:12
 

ÜÇ ÜNİVERSİTEDEN YEŞİL KAMPÜS İÇİN ORTAK ADIM

Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Bursa Teknik Üniversitesi ve Ege Üniversitesi arasında daha sürdürülebilir kampüsler inşa etmek amacıyla beş yıl geçerli iş birliği protokolü imzalandı. Manisa Celal Bayar Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen törende atılan imzalarla su ve enerji verimliliği, atık yönetimi ile iklim değişikliğiyle mücadele alanlarında ortak bilimsel projelerin yürütülmesi hedefleniyor.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi, sürdürülebilirlik alanındaki akademik çalışmalarını kurumsal ortaklıklarla büyütmeyi sürdürüyor. MCBÜ, Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) ve Ege Üniversitesi, çevre dostu kampüs uygulamalarını yaygınlaştırmak hedefiyle ortak bir altyapı protokolüne imza attı. Manisa'da bir araya gelen üniversite yönetimleri; yeşil kampüs bileşenlerinin artırılması, kurumsal kapasitelerin güçlendirilmesi ve küresel sürdürülebilirlik endekslerinde daha üst sıralara tırmanılması yönünde ortak hareket etme kararı aldı. BİRLEŞMİŞ MİLLETLER HEDEFLERİ DOĞRULTUSUNDA PROJELER Manisa Celal Bayar Üniversitesi ev sahipliğindeki törende; BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, MCBÜ Rektörü Prof. Dr. Rana Kibar ve Ege Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Boyacı ortak bir protokol imzaladı. Ortak mutabakat kapsamında, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda bilimsel araştırmalar gerçekleştirilecek. Üç yükseköğretim kurumu, üniversite sürdürülebilirlik sıralamalarına yönelik veri hazırlama süreçlerinde tam bir deneyim paylaşımı zemini oluşturacak. BEŞ YIL BOYUNCA SÜRECEK Beş yıllık geçerlilik süresi bulunan protokol; karbon salınımının azaltılması, biyolojik çeşitliliğin korunması, sıfır atık ve enerji verimliliği gibi majör başlıkları kapsıyor. Ortak çalışmalarda yükseköğretim kurumları arasında çevre odaklı ders içerikleri, eğitim materyalleri ve farkındalık programları transfer edilecek. Düzenlenecek çalıştay, seminer ve teknik geziler vasıtasıyla akademik ve idari personelin yanı sıra öğrencilerin de süreçlere aktif katılımı planlanıyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KÜLTÜRÜN PARÇASI OLDU BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, yeşil kampüs yönetimini eğitim ve toplumsal katkı süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olarak gördüklerini ifade etti. Kurumsal başarı grafiğine değinen Çağlar, "Üniversite, UI GreenMetric Dünya Üniversiteleri Sıralaması'nda küresel ölçekte 438’inci, Türkiye genelinde ise 38’inci sırada yer alıyor. Ege Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi ile kurulan bu güçlü bağ, sürdürülebilirlik alanındaki kurumsal gücümüzü artırarak daha büyük bilimsel çıktılar elde etmemizi sağlayacak" dedi. (İHA)
Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Bursa Teknik Üniversitesi ve Ege Üniversitesi arasında daha sürdürülebilir kampüsler inşa etmek amacıyla beş yıl geçerli iş birliği protokolü imzalandı. Manisa Celal Bayar Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen törende atılan imzalarla su ve enerji verimliliği, atık yönetimi ile iklim değişikliğiyle mücadele alanlarında ortak bilimsel projelerin yürütülmesi hedefleniyor.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi, sürdürülebilirlik alanındaki akademik çalışmalarını kurumsal ortaklıklarla büyütmeyi sürdürüyor. MCBÜ, Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) ve Ege Üniversitesi, çevre dostu kampüs uygulamalarını yaygınlaştırmak hedefiyle ortak bir altyapı protokolüne imza attı. Manisa'da bir araya gelen üniversite yönetimleri; yeşil kampüs bileşenlerinin artırılması, kurumsal kapasitelerin güçlendirilmesi ve küresel sürdürülebilirlik endekslerinde daha üst sıralara tırmanılması yönünde ortak hareket etme kararı aldı.

BİRLEŞMİŞ MİLLETLER HEDEFLERİ DOĞRULTUSUNDA PROJELER

Manisa Celal Bayar Üniversitesi ev sahipliğindeki törende; BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, MCBÜ Rektörü Prof. Dr. Rana Kibar ve Ege Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Boyacı ortak bir protokol imzaladı. Ortak mutabakat kapsamında, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda bilimsel araştırmalar gerçekleştirilecek. Üç yükseköğretim kurumu, üniversite sürdürülebilirlik sıralamalarına yönelik veri hazırlama süreçlerinde tam bir deneyim paylaşımı zemini oluşturacak.

BEŞ YIL BOYUNCA SÜRECEK

Beş yıllık geçerlilik süresi bulunan protokol; karbon salınımının azaltılması, biyolojik çeşitliliğin korunması, sıfır atık ve enerji verimliliği gibi majör başlıkları kapsıyor. Ortak çalışmalarda yükseköğretim kurumları arasında çevre odaklı ders içerikleri, eğitim materyalleri ve farkındalık programları transfer edilecek. Düzenlenecek çalıştay, seminer ve teknik geziler vasıtasıyla akademik ve idari personelin yanı sıra öğrencilerin de süreçlere aktif katılımı planlanıyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KÜLTÜRÜN PARÇASI OLDU

BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, yeşil kampüs yönetimini eğitim ve toplumsal katkı süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olarak gördüklerini ifade etti. Kurumsal başarı grafiğine değinen Çağlar, "Üniversite, UI GreenMetric Dünya Üniversiteleri Sıralaması'nda küresel ölçekte 438’inci, Türkiye genelinde ise 38’inci sırada yer alıyor. Ege Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi ile kurulan bu güçlü bağ, sürdürülebilirlik alanındaki kurumsal gücümüzü artırarak daha büyük bilimsel çıktılar elde etmemizi sağlayacak" dedi.

(İHA)

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.