ZEYTİN ÜRETİCİLERİNE GÜVE UYARISI
ZEYTİN ÜRETİCİLERİNE GÜVE UYARISI
Manisa'nın Salihli ilçesinde İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, zeytin üreticilerini zeytin güvesine karşı uyardı. Yapılan açıklamada, özellikle yüksek kesimlerdeki zeytinliklerde ilaçlama zamanının geldiği belirtilerek üreticilerin vakit kaybetmeden mücadeleye başlaması istendi.
Müdürlükten yapılan duyuruya göre, Gökeyüp, Poyraz, Kemer, Kurttutan, Hacıhıdır, Bozdağ ve benzeri yüksek rakımlı mahallelerde zeytinliği bulunan üreticilerin, zeytin güvesinin meyve nesline karşı ilaçlama yapmaları gerektiği bildirildi.
OVA BÖLGELERİNE İKİNCİ İLAÇLAMA TAVSİYESİ
Açıklamada, Salihli'nin ova ve kırtaban bölgelerinde ise zeytin güvesi meyve neslinin yoğunluğunu sürdürdüğü ifade edildi. Bu nedenle söz konusu bölgelerde üretim yapan çiftçilere ikinci bir ilaçlama uygulaması tavsiye edildi.
"ÜRÜN KAYBINI ÖNLEMEK İÇİN MÜCADELEYİ GECİKTİRMEYİN"
Yetkililer, zeytin güvesine karşı zamanında yapılacak mücadelenin ürün kayıplarını önlemek ve verimi korumak açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Üreticilerin ilaçlama takvimine uymaları ve gerekli mücadeleyi zamanında gerçekleştirmeleri çağrısında bulunuldu.
İHA
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
