Ayşe  Yıldız
Köşe Yazarı
Ayşe Yıldız

EKSİDE VE ESKİDE KALMAYIN

Hemen hemen her gün olumsuz haberlerle güne hep eksilerde başlıyoruz. "Bu kadar felaketler yaşanıyor, nasıl olumlu olabiliriz ki" dediğiniz iç seslerinizi duyar gibiyim. Elbette yaşanılanlara kayıtsız kalmayacağız, endişeleniyoruz, üzülüyoruz, elimizden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyoruz ve çalışacağız da... Lakin; bir taraftan da hayatı kaçırmamamız gerektiğini iyi bilmeliyiz. Olumsuz duygulara, düşüncelere saplanıp kaldıkça dibe vururuz ve o dipten çıkamayız. Bizler her şeye rağmen güçlenerek ve ayağa kalkarak hayatın akışını da kaçırmamalıyız. *** Yaz aylarının sonlarına geldik yine. Salgından dolayı aylarca kapalı kaldığımız evlerimizden çıkmaya başlamışken, ben de bir yılın yorgunluğunu üstümden atmak için, kendimi biraz ödüllendirmek amaçlı Kuşadası’na tatile geldim. Buradaki insanlar buranın doğasını doya doya yaşıyor. Kuşadası'nda ilk defa bu kadar uzun kalıyorum. Gündüzü başka, gecesi bambaşka güzel buranın. Kuşadası geçmişten bugüne hem turistlerin hem de yerli vatandaşların keyifle tatil yaptığı bir yer. Karşılaştığım yerli vatandaşlara nereden geldiklerini soruyorum biraz merakımdan. Mesleğimiz gereği biraz meraklıyız anlayacağınız üzere... Çoğunlukla aldığım cevap; ya İzmir ya da Manisa oluyor. Kuşadası, İzmirlilerin ve Manisalıların gözdesi durumunda. Buraya her geldiğimde biraz daha gelişmiş olarak görüyorum. Özellikle bulunduğum mevki, yani herkesin bildiği Kadınlar Plajı civarında, her geldiğimde yeni yeni otellerin yapıldığını görüyorum. Kuşadası Egeliler için çok cazip bir yer. Çünkü birçok tatil yerlerine göre çok daha uygun. Çarşısı, pazarı çok pahalı değil. Gece eğlencesi çok fahiş fiyatlı değil. Çarpık ve yozlaşmış bir yapılanma da yok. Gürültülü bir kalabalığı da olmadığı için hem tatil hem de eğlenmek için harika bir yer. *** Gece eğlence mekanlarını dolaşırken, gerçekten iç açıcı, eğlenen insan manzaraları ile karşılaşıyorum. Hatta bu mekanlarda İzmirli ve Manisalılarla da çok karşılaşıyorum. Herkesin ortak bir amacı var; "Eğlenmek." Herkesin eğlenmeyi özlediği bugünlerde, gerçekten eğlenen insanları görmek çok iç açıcı. Hele ki bu eğlenen insanlar modern ve milliyetçi ise daha da anlamlı oluyor Kuşadası benim için. Şöyle ki; eğlence saati biliyorsunuz ki gece 00:00'de sona eriyor. Burada eğlenmeye gelen ve mekan işleten herkes bu kurala uyuyor. Tam kapanma saatinde mekanlarda kapanış olarak; İzmir Marşı'nın yüksek seslerle söylendiğini duyacağınız bir yer burası. "Ne güzel bir coşku ve duyarlılık" diyorum içimden. Herkes birbiri ile uyumlu, herkes kurallara uyuyor, herkes eğleniyor ve herkesin yüzünde mutlu ifadeler görülüyor. Evet, tam da özlediğimiz şeyler... ** Toplum olarak gülmeyi, eğlenmeyi özlediğimiz şu günlerde, biraz olsun modumuzu değiştirmek için odak noktamızı değiştirelim. Hayatın güzel olan yanları da var, onları görmeye çalışalım. Felaketler, yangınlar, depremler, salgınlar vs. geçmişte de vardı. Bugün de var ve yarın da olacak. Bunların hiçbiri bize, bugünlere özel değil. Hiçbir şeyi kişiselleştirmeyin ve hayatı kaçırmayın, diyerek; içinizden mutluluk ve neşeniz eksik olmasın. Esen kalın...
Ekleme Tarihi: 19 Ağustos 2021 - Perşembe
Ayşe  Yıldız

EKSİDE VE ESKİDE KALMAYIN

***
Çoğunlukla aldığım cevap; ya İzmir ya da Manisa oluyor.
Kuşadası, İzmirlilerin ve Manisalıların gözdesi durumunda.
***

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve manisadenge.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.